Terug op het Noorder-eiland

8 maart 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hallo iedereen, ik zit opnieuw op het Noorder-eiland, al in Ohakuno, dicht bij het Tongariro NP (waar net het geluid bij uitbarsting van de vulkanen werd getest, hoop toch dat het een test was...). Na Christchurch dus naar Kaikoura waar ik besliste om een tour te doen met een boot om walvissen te zien. De volgende ochtend was het zover en het weer was ok, dus wij op zee (zo`n 10 km van de kust begint de onderwatercanyon waar de walvissen vertoeven) En ja, drie walvissen (Sperm Whale) gezien, ook zeehonden in volle zee, albatrossen en massa`s dolfijnen (3 soorten, Dusky, gewone en de zeldzame Hector`s Dolphin). Dus was echt wel goed en niet te voet te doen : ) Dan direct doorgelift naar Picton waar ik de volgende ochtend al de boot heb genomen naar Wellington en ook opnieuw direct ben doorgereisd (korte treinrit tot buiten de stad) en dan gelift tot ik `s avonds laat in een kustdorpje ben beland. Gisteren dan weer gelift (en opnieuw ging dit zeer vlot) en in Pipiriki geraakt op grens Waihura NP (omdat weg nr 4 afgesloten was wegens aardverschuiving). Vanaf Picton is het hier wel zeer regenachtig geweest, deze nacht enorm veel geregend, de rivier naast het dorpje steeg tot 8 m op sommige plekken. Ook het Tongariro NP is vandaag en morgen afgesloten wegens hevige regenval en morgen hevige wind (opnieuw een tropische storm). Ik zat dus de laatste dagen in kleine dorpjes en ook morgen en de volgende twee dagen (doe ik de Tongarino crossing, de mooiste dagwandeling van Nieuw-Zeeland wordt gezegd). Ik probeer nu nog in Whakapapa Village te geraken, daar te slapen en de volgende dag al de track te beginnen, zodat ik de crossing over de bergen in een dag kan afwerken... Dus opnieuw wel redelijk veel regen gehad maar daar is niets aan te doen (tent, vest en regenbroek houden het nog steeds goed vol).

1. Karin:
    9 maart 2018
    Hallo Edwin! Je klinkt vrolijker dan bij je laatste postje ... Het gaat nogal vooruit! En vlot van de ene plek naar de andere, enz. Waarschijnlijk fantastische momenten om al dat zeeleven van dichtbij te zien; ontroerend ook, zeker? Zolang je je warm kunt houden en niet alles wak en doorweekt raakt, is het nog te doen, hé, al hoop ik dat je dagen een beetje droger zullen worden. Je tentje hoog genoeg zetten, dat je niet meegesleurd wordt in aanzwellend water, hé? Allez, voorzichtig daar aan de andere kant van de wereld en vooral niet vergeten er heel hard van te genieten, hé?
  2. Karin:
    17 maart 2018
    Hallo Edwin ... Het lijkt wel of je van de aardbol verdwenen bent! Alles oké met jou? Ik hoop van wel. Groetjes Karin