Fraser Island paradijs als de zon schijnt

10 mei 2018 - Hervey Bay, Australië

Jup,

Fraser eiland wandeltocht is voorbij en amaai...  beetje afgezien wegens het zeer slechte weer. Mijn eerste dag had ik gehoopt op een lift langs het strand, maar de zondagschauffeurs met hun 4X4-wagens hadden weinig zin een gesprek blijkbaar. Meer dan 4 uur in de gietende regen (op 5 uur wandelen) en stevige wind, waarna ik besloot om in de duinen te schuilen en kamperen (omstreeks 16h) tijdens een van de weinige momenten zonder zware regenval. Volgend ochtend droog opgestaan om 5h30, maar uur later opnieuw regen. In plaats van op te letten voor de potentieel bijtende dingo`s, was het alle hens aan dek om mijn gerief en mezelf zo droog mogelijk te houden: regenbroek en vest aan en uit en regenhoes over de rugzak, telkens opnieuw. Want als de zon even scheen was het niet uit te houden in de regenkleren. Gelukkig toch een dingo gezien (was ook geen weer om een hond uit te laten, dus die dacht zeker wat doet die wandelaar hier. Ik heb ook geen andere `wandelaars` gezien, allen in 4x4 al of niet in een georganiseerde tour. Die ochtend wel een lift gekregen (leve Pippies Beach Hotel, that`s the spirit; niet veel georganiseerde tours zouden een lifter meenemen en de chauffeur wist dan zelfs niet dat ik in Rainbow Beach in het gelijknamig backpacker twee nachten heb geslapen, dus Pipies Beach house, the plays to stay!). Maar daarmee was uiteraard de regen niet verdwenen, telkens 10/20 minuutjes droog en dan weer volle lading ook al in het bosgedeelte. Volgend ochtend wel droog, oef, maar in namiddag opnieuw regen, regen en regen. Pas de vierde dag was het al vanaf de ochtend droog en bleef de zon schenen. Fraser is dan echt paradijslijk. De fotos zijn allemaal zonder regen. De foto met de dingo was 10 minuten droog, maar zie je de onweerswolken hangen... Ben al bekomen maar was toch een uitdaging, morgen richting Bundaberg en het Great Barrier Reef begint te lonken...