Panama, Chiriqui Highlands

24 januari 2013 - David, Panama

Ondertussen is Panama bijna over. We hebben mangroven gezien in PN Sarigua (totaal onbekend, maar het bestaat) nabij Chitre in het droge seizoen, dus kon gemakkelijk diep doordringen tot een geultje me stopte waar ik een halve meter in de modder zat. Moet je eens je voeten proberen proper te krijgen voor je in je tentje kruipt... Dan een eerste Edwin-geluk. Kreeg een lift van Rolando, die me uitnodigde waar hij woonde, bleek soort cabana plaats te zijn maar ik mocht er gratis slapen in zo'n huisje waar er wel geen elekticiteit was. Zo had ik wel een dag vervoer en geen zorgen, kon ik bij zonsondergang zwemmem in de Pacific. Na de 'verplichte' familiebezoekjes bij de man en een landbouwbeurs in Ocu, op naar David City dicht bij grens Costa Rica. Daar plande ik wat wandelwerk in de Chiriqui-bergen en het was ongelooflijk. Drie nachten in de wildernis alleen. Van Het NP La Amistad, slapen in het altijd natte hoogland regenwoud, naar het Volcan Baru NP waar ik eerst een Quetzal-trail deed (maar de vogel zelf miet zag), op naar de vulkaan zelf en daar deze ochtend om 6h00 de zon zag opkomen op 3400 m hoog. Dit kon nooit zonder telkens veel wandelen, maar vooral de perfecte liften van parkingang naar parkingang, lang leve de Amerikaanse toeristen met hun gehuurde wagens met een plaatsje vrij : )

Morgen een dagje uitrusten, 't is te zeggen mijn wekelijkse 10 km lopen en wat lezen en eventjes kalmer aan om dan Cost-Rica binnen te reizen waar Fangio, mijn goeie vriend me tegemoet zal komen en we samen 10-dagjes de Costa-Rica parken gaan bezoeken, te beginnen met Corcovado, normaal een ander natuurhoogtepunt van deze reis.

1. Bert D'harte:
    25 januari 2013
    Dag Edwin,
    Ziet er allemaal verrekt spannend uit en bijzonder mooi wellicht. Je moet er wel voor gemaakt zijn om zo alleen te reizen...ik zou toch liever een compagnon hebben in de wildernis. Geniet er maar van!
    Vriendelijke groet,
    Bert
  2. Mieke Valcke:
    4 februari 2013
    Hey Edwin, ik ben het helemaal eens met Bert ;-).
    Schrijf maar veel en in geuren en kleuren want hier is het nat en grijs. Groetjes, Mieke