Yamba, 3 nationale parken, Surfers Paradise en de grote stad Brisbane

26 april 2018 - Nimbin, Australië

Hey iedereen,

Opnieuw enkele fantastische reisdagen achter de rug. In Yamba aan de kust het naastgelegen nationale park bezocht en het was prachtig. Gezien de eigenares me tot aan de start van de trail bracht, kon ik nog een meer bereiken op 10 km afstand en was het uiteindelijk weer een typische lange wandeling (2 x 10 km en laatste 10 km nog teruggelopen naar Yamba...), maar genietend van duinen en terugkeren via het strand met een lichte zeebries. Dan naar Nimbin via Lismore waar ik mijn rugzak zou prepareren voor een nieuwe 4 dagen bergen en bossen. Geen vogelbekdier in het riviertje in Nimbin, maar wel een leuk dorpje. De 4 dagen bergen waren weer dik in orde. Na 3 uur liften (langste tijd tot nu) toch plots snel twee keer meegenomen en om 10h aan de grens van het eerste park (Border Ranges). De weg was afgesloten voor wagens dus er was niemand te bespeuren. Ik heb geslapen in een pick-nickzone gezien het volledige park doorwandelen, 44 km net iets te veel zou zijn... Dus zelfde route terug en niettegenstaande op 10-tal km van beoogde nieuwe bestemming, Lamington NP, toch meer dan 100 km om er te geraken en dat is me ook nog gelukt binnen de zelfde dag. Ondertussen heb ik ook een uurtje in het Springbrook NP, de sector met een prachtige `Narure Bridge`-waterval bezocht. Op het ogenblik dat het donker was, was ik ver genoeg van de officiele camping en kon ik mijn tentje uithalen en nog noodles klaarmaken. De volgende dag was echt een rainforest-ervaring met 6 uur regenen en gelukkig laatste drie uur droog om te bekomen. Niet veel dieren gezien die dag (hoe zou je zelf zijn, ik zou ook schuilen), enkel bloedzuigertjes... Heb er enkele van mijn wang en hals en zelfs eentje van mijn lip moeten `aftrekken` (beestjes zijn supersnel en efficient, maar verder onschuldig). Die nacht op een prachtige locatie in een kleine canyon naast een rivierje waar er zeldzame blauwe rivierkreeftjes leven. Volgende ochtend nog veel pademelons gezien (kleine kangoeroe-achtige) en vlot lift tot Nerang, waar ik besloot om toch eens die Gold-Coast te zien van dichtbij. Appartemeten twee maal hoger dan onze kust en dus de volgende dag snel door naar Brisbane, de laatste grote stad (2 miljoen inwoners) van mijn reis. Hier ga ik dus enkele dagen blijven om beetje te bekomen en alles te doen wat in kleinere steden moeilijker is... Binnen enkele dagen zal het wel weer kriebelen om te vertrekken (nu al een beetje mis ik de vogels bij het wakker worden)...