BryceNP aangekomen

20 mei 2023 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na 5 dagen fietsen gisteren aangekomen in BryceNP. Verwen jullie met reisverhaaltje terwijl ik hier toch zit onder afdak, wachtend tot onweer ophoudt. Eergisteren voor tweede keer in de regen enkele uren gefietst, dus eigenlijk viel het weer zeer goed mee tot nu. Nog geen enkele keer opgestaan of gaan slapen met regen en dat maakt groot verschil als je reist met zo´n bivouac. Eerste dag na Grand Canyon eindelijk mijn eerste levende slang gezien en een mannelijk hert. De volgende dag was terug het traject van de niet zo leuke highway dus ik probeerde te liften en opnieuw raak. Direct iemand die me 35 km kon meenemen. De man vertelde me dat er een alternatieve route was naar Page bij een afslag 20 km verder. De weg bleek effectief 100% verhard (daar was soms wat verkeerde info over, ook op kaarten). Veel aangenamer en nog goed doorgereden, zo´n 144 km tot een gratis kampeerzone, dus op mijn gemak. Ook de volgende dag was een mooie rit (de 400 km extra terug vanuit Grand Canyon was zeker geen ´straf´), eigenlijk alles mooi dus even regen deerde niet. Geslapen in een bos, net als de volgende nacht. Middageten was even minder aangenaam  ook in de regen(en er waren echt niet zoveel wolken), maar vooral omdat mijn uitverkozen plekje naast de rivier een groot mierennest bleek, dus alles snel ingepakt mieren van mijn benen aan het wegslaan... Ervaren trekker he  dus altijd de mierencheck doen, ook in de VS. Toen was ik al dicht genaderd bij Bryce waar ik gisteren nog kleine wandeling deed. Deze ochtend vroeg opgestaan om rainbowpoint te bekijken, 'slechts´ 27 km verder, maar de moeite met veel herten onderweg in de vroege ochtend. Beslist om morgen nog een dag te blijven, heb een rustdag wel nodig. Spijtig genoeg opnieuw geen drie nachten op zelfde camping. Vannacht is alles zelfs volzet  dus ga wild kamperen, het plaatsje is zelfs al uitgekozen...

1. Marion:
    21 mei 2023
    en aan hoeveel km fietsen zit je momenteel?
  2. Edwin:
    29 mei 2023
    Ik zit ondertussen aan 4700km en net nieuwe platte band (nr 5). Moet ketting en achterband vervangen dus hopelijk hebben ze hier nu in Moab wat ik nodig heb
  3. Lucien:
    21 mei 2023
    hou er de moed in, het lijkt niet altijd evident....
  4. Annelies en Thijs:
    28 mei 2023
    Dag Edwin,
    Ik heb bij jullie thuis met Annelies en Thijs zonet al je foto's gezien, vanaf het begin van de reis. Ik vind ze fantastisch, een wonderbaarlijke natuur. Verder nog veel succes op je verdere ritten!
    Tot later! Cecile
  5. Edwin:
    29 mei 2023
    Ik heb al veel gezien maar de laatste 3 weken waren effectief niet te vatten hoe de aarde zich hier heeft ontplooit de laatste 250miljoen jaren en hoe men zich hier daaraan moet aanpassen. En als fietser dus helemaal niet evident.
  6. Edwin:
    Ontplooid met een d uiteraard, maar het was al bijna middernacht hier en ik zat er echt door. Meer hierover in volgende reisverhaal...