We zijn in Vancouver Canada

7 september 2023 - University Endowment Lands, Canada

Het was natuurlijk niet ver meer, maar we zijn dus gearriveerd in Vancouver en dus na meer dan 5 maanden USA in Canada. De grensovergang verliep supervlot, maar het was te ver om direct door te rijden naar Vancouver city. Nabij Fort Langley een regionale camping gevonden en dan de volgende dag verder naar het zelfde hostel Jericho Beach waar ik ook de laatste dagen voorafgaand mijn terugvlucht heb gereserveerd. Was toch nog wat afstand (88 km) en zoekwerk om tussen de autostrades en rivierarmen het centrum te bereiken. Ik moest 3 bruggen over waarvan 2 meer dan 2 km lang... Gisternacht de slechtste nacht van mijn reis door een snurkende man net waar ik onder lag. Vanuit het andere compartiment van de dorm kwam men protesteren door het aanhoudende en oorverdovende lawaai. De buurman die dus ook niet kon slapen had het over ´most horrible noice I have ever heard in my life´. Ik besloot om mijn matje en slaapzak te nemen en buiten te slapen, een plaatsje naast de voetbalvelden net iets verderop... Van middernacht tot 02h30 goed geslapen tot wel die verdomde sprinklers aanschoten en dus een eerste watersaldo over me kreeg. Zucht  dus me verplaatst tot om 03h15 ik wakker wordt van geblaf van honden en enorm dichtbij luid gehuil van coyotes. Ze moeten echt dichtbij geweest zijn ergens op de velden (die doen normaal niets tegen volwassenen...). Zucht en weer in slaap gevallen tot 04h00, begint het toch wel niet te regenen zeker. Ik weer naar binnen, maar het gesnurk, geblaas hield nog steeds aan. De man slaapt ook normaal vannacht nog boven mij, dus dat belooft. Ik vertrek alvast morgenochtend vroeg richting Squamish (bergen) en dan nog naar Vancouver Island. Hopelijk zie ik nog wat dieren op land en in zee, maar vooral hopelijk kan ik wat slapen vannacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion:
    7 september 2023
    Oordopjes!
    Zag net nog maar een intrieste documentaire over drugswijken in Vancouver. In mijn naïviteit had ik zulke probleemwijken nog nooit aan Canada gelinkt...
  2. Finlay:
    7 september 2023
    Probeer luider dan hem te snurken.
  3. Peter:
    19 september 2023
    Nog even genieten Edwin en nadien terug huiswaarts richting Gentbrugse Meersen.

Peter