Nicaragua, klein maar fijn

5 maart 2013 - León, Nicaragua

Vanuit Granada, een redelijk door toeristen 'bevolkte' koloniale stad, bezocht ik ondermeer

Reserva Natural Volcan Mombacho met boven op de top wat nevelwoudvegetatie en langs de weg omhoog brulapen en mooie vogels...

De Isletas, een groepje eilandjes, te bezoeken met een toeristenbootje, maar ik wandelde naar een dorpje in het midden van het eilandengroepje en 'huurde' een echt houten vissersroeibootje bij een familie en was aan het roeien met twee kinderen er bij, was leuk

Vanuit Masaya, een stad waar de meesten een daguitstapje naar doen om de markt te bezoeken, vond ik geweldig, bleef er drie nachten en bezocht er

Vulkaan Masaya NP, of wat dacht je anders, maar kon er tijdens de 'guiada nocturna' echter geen lava zien, maar wel verstikkende rook, overdag vogels en prachtige verzichten maar geen dieren...

Reserva Natural Laguna de Apoyo, een groot vulkaanmeer, waarin je kan zwemmen en niettegenstaande felle wind was ik de enige die even in het water was. Een leuke klim boven naar de vulkaanwand met opnieuw veel vogeltjes en de ondertussen gekende brulaapjes...

Nu ben ik in Leon, opnieuw een oude koloniale stad en ik bezocht er bijna alle 12 de kerken, dus morgen ben ik hier weg, want het is te lang geleden dat ik nog in mijn tentje heb gelegen. Hopelijk slaap ik dus morgen bovenop vulkaan Telica en daar zou lava te zien zijn tijdens de nacht... Dan nog even naar Esteli en dan wacht Honduras, volgens de meeste geruchten ietswat minder veilig. We zullen zien, maar dus eerst nog de laatste dagen genieten van het kleine en fijne Nicaragua.