San Francisco eerste dagen

29 maart 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het was toch wat stressvol met het vooruitzicht om alleen met de trein naar Schiphol te reizen en dit met alle bagae en een in karton verpakte gedemonteerde fiets. Dan moet die nog heelhuids uit het vliegtuig komen en liefst nog ook ter gelijkertijd met de baggage met de fietstoolkit en het zadel. Anders sta je daar met je doos. Maar zie, alles verliep goed en ik stond daar aan de luchthaven met mijn fiets. Na 500 m echter een lekke band, vermoedelijk van het inpakken (fietsbanden moeten niet gelost worden in het vliegtuig, maar ik moest wel, want anders kon de doos niet dicht…). Geen water bij om het gaatje op te zoeken en dan maar een reserve-binnenband nemen, waarvan het ventieltje echter niet paste. Er bestaan drie types ventieltjes en ik dacht het goede besteld te hebben op `t internet. Niet dus… Uiteindelijk dan toch gaatje gevonden en met wat gepruts om voldoende druk in de banden te krijgen door een gebrekkig pompje (ik had het verkeerde mee, mijn oude eigenlijk nog slecht werkende exemplaar) dan toch in mijn eerste verblijf geraakt. Dat was al gisteren en niettegenstaande vandaag het echt veel heeft geregend, was het toch een positieve dag. Nieuw pompje gekocht, nieuwe juiste binnenbanden, nog reserve-remblokjes en spaken. De reis was wat minder voorbereid. Een pas gekocht huis met toch wat werk aan, is wel een geldige reden... Het was ook wat buiten mijn comfortzone, namelijk reizen met fiets dus met andere zakken (drie ipv 1 grote rugzak waar ik ondertussen blindelings alles weet te vinden) en ander material. Maar zie opnieuw: op de tweede dag ben ik al alles meer gewoon. Morgen doe ik nog een laatste daguitstap met mijn fiets (naar de andere kant van de GoldenGate Bridge) en overmorgen vertrek ik dan met baggage uit deze grote stad. Vandaag veel gewandeld en het Amerika gezien zoals we het kennen van televisie, duaal in alle opzichten. Daklozen die er echt niet goed uitzien (toch wel redelijk veel), mooie oude statige huizen naast wolkenkrabbers. Mooi ander voorbeeld zijn de auto`s: ronkende dikke Chevrolets en Mustangs tegenover muisstille elektriche wagens en niet enkel veel Tesla`s maar ook Europese merken. En de fietser, die mag hier ook al eens fietsen als hij maar niet te veel in de weg rijdt. Maar ook dit verandert, er zijn wel degelijk `bikelanes` op de weg geschilderd, nu nog de fietsers, want zoals in Gent is het alvast nog lang niet.

1. Annelies en Thijs:
    29 maart 2023
    En hop! Nu ben je echt vertrokken! Een beetje 'hobbelig' gestart blijkbaar, maar we wensen jou vanaf nu dan een vlotte tocht toe! Thijs laat nog weten dat je je daar moet amuseren! Veel liefs van ons beiden.
  2. Karolien:
    29 maart 2023
    Top! Fijn te lezen dat het gelukt is om, ondanks wat pech, toch een werkende fiets aan de andere kant te krijgen!! Het avontuur kan beginnen!
    Geniet ervan!
    Groetjes van ons tweetjes!
  3. Katrijn:
    29 maart 2023
    Nice! Geweldige reis gewenst!
  4. David:
    29 maart 2023
    Tof om te lezen dat je uiteindelijk goed bent vertrokken! ondanks een reeks praktische fietstoestanden, toch weer je weg gevonden.
    Goede reis Edwin! Geniet ervan

David
  5. Lucien:
    29 maart 2023
    mooie tocht toegewenst !!!
  6. Marion:
    29 maart 2023
    Geweldig! Idd krakkemikkige voorbereiding, zo kennen we je niet, maar je excuses zijn aanvaard ;-)
    Ik kijk uit naar je volgende bericht!
  7. Koen:
    29 maart 2023
    Ben je ook aan het volgen. Je had al direct je ervaring van de fietskeuken nodig. Super dat alles is aangekomen.
  8. Peter:
    29 maart 2023
    Volop genieten nu en hopelijk niet al te veel pech onderweg.
    Goede en veilige doorreis gewenst!

Peter DS
  9. Caroline:
    30 maart 2023
    Ik herken de hobbelige start, ik heb dat ook vaak bij reizen. Ik zie het ook vaak als een test op de 'alertheid', bij de pinken zijn, focus, ... Om daarna te kunnen loslaten en ervoor te gaan...
    Ik wens u een adembenemende reis, je gaat zoveel schone dingen zien en meemaken! En er lopen daar ook veel toffe mensen rond! Beetje jaloers eigenlijk ;-)
  10. Nathalie:
    31 maart 2023
    Misschien wel stressy, maar toch weer een mooie start van je nieuwe avontuur, geniet er van!