Aangekomen in Darwin

19 juli 2018 - Townsville, Australië

Dag iedereen,

Je kan de Greyhound-bus nemen en in 2 dagen sta je in Darwin of je kan in twee weken liften en stoppen onderweg in de talrijke leuke plaatsen `waar mensen wonen`. Al bij al is het liften vlot verlopen (een keer 5 uur gewandeld, maar meestal een uurtje of maximum twee). De afstanden zijn inderdaad enorm en je passeert `plaatsen` met bevolkingsaantal 18 of iets grotere dorpen en twee stadjes (Mount Isa met zijn enorme zilver-kopermijn en Katherine, met een hot spring). Onderweg stopte ik in White Mountain National Park (wegens alles volgeboekt in het dorp, zelfs de camping door een rugbyevenement), in Richmond, in Julia Creek, Mount Isa, Tennant Creek (660 km tussen Mount Isa en Tennant Creek...), Elliot, Larrimah, Katherine, Mataranka en Adelaid River. Overal waar ik stopte was het tof om te zijn. Het is allemaal ver weg van alles, maar de Outback heeft dus wel iets. Zorgen over regen hoefde ik me niet meer te maken, deze komt opnieuw vanaf november met bakken uit de lucht vallen en doet rivieren tot 6 m hoger zwellen... Gisteren dus aangekomen in Darwin, veel toeristen en veel te doen. En dat ga ik ook doen met Annelies en Thijs die hier dus zondag zullen komen aangevlogen. Enkele dagen acclimatiseren en dan hebben we 22 dagen een 4X4-huurwagen. Dit is dus ook opnieuw nieuw voor mij, maar liften hoef ik dus niet meer te doen... Groetjes en nog een leuke verdere zomer met veel feesten. De duivels heb ik ook niet moeten missen, maar om 3h30 was het soms koud buiten te kijken naar het televisiescherm... maar `t was de moeite ook.