Myall Lakes, Booti Booti, Crowded Bay, Hat Head, alle fantastische nationale parken

10 april 2018 - Port Macquarie, Australië

Dag iedereen,

Opnieuw een stapje verder en ondertussen opnieuw een reeks parken bezocht en de stad Port Macquarie met ... een nationaal park (een kleintje) binnen de stadsgrenzen. De eerste in de reeks, Myall Lakes NP was een tweedaagse wandeltocht in een stuk langs de kust waar geen auto`s door mochten/konden. Prachtige bossen, een monitor lizard (reptiel van 1 m lang) gezien en eerste keer een zwarte kaketoe (deze ochtend nog twee). Uiteindelijk vlot doorgereisd tot Booti Booti NP met prachtige stranden en heuvels met subtropische bossen. Dan verder tot Crowded Bay NP waar ik gezien enkele omstandigheden toch eerder wou overnachten in de stad en dit was Port Macquarie. Ik besloot er twee nachten te blijven gezien er ook een mooi park was met tropical forest. En het was een goede beslissing. Op weg naar het park heb ik een koala gezien in een boom naast een `creek`. In Port Macquarie zitten in de stadsranden wel wat koala`s, maar het is toch niet evident om er eentje te zien... en het is effectief een schattig diertje (zie maar eens naar de foto`s). Ook nog een leuk gesprek met een virjwillige parkranger (dame op pensioen), dus deze niet geplande, maar nodige `stadsbreak` was een schot in de roos (ik zou daar ook gewoon op vakantie kunnen gaan voor een tweetal weken en dat heb je mij nog niet vaak horen zeggen van een stad...). De dag daarna vertrokken naar volgende park. Was wat ingewikkeld om te bereiken en daarom voor de eerste keer mijn bestemming op een kartonnetje geschreven, een mijlpaal in mijn liftgeschiedenis : ) Ik weet niet of het heeft geholpen, maar na een goeie drie uur stond ik aan het begin van een 10 km lange prachtige wandeling met eindbestemming een leuke camping in het Hat Head NP (op aanraden van een parkwachter die uiteraard ongelooflijk toevallig passeerde en me eerst ook nog wat had rondgereden om snel nog een en ander te laten zien van het naburige Arkoon NP)... Gezien de regen van enkele weken geleden waren er wel massa`s muggen, maar gelukkig kon je vanaf de camping ontsnappen aan deze beestjes door naar het strand te gaan. De volgende dag met een keer iets langer wachten voor ik een lift kreeg, uiteindelijk vlot aangekomen in Bellingen. Dit is een stadje aan de voet van de bergen en ik heb al foto`s gezien uit enkele brochures, dus kijk al uit naar normaal opnieuw 4/5 dagen bush (al iets tropischer). Ik begin een beetje de wijze van organisatie van de parken te kennen en wat je kan verwachten (zowel kust als bergen meer landinwaarts). Zonder wagen blijft het natuurlijk een uitdaging, want als niemand je zou meenemen, dan wacht er toch een dag of meer wandelen... Langs de kust zonder drinkwater moet je ook zorgen voor een gerantsoeneerd waterbudget, dus langer dan 2 nachten kan je in die omstandigheden gewoon niet blijven (2 liter water per dag is echt niet veel in deze warmte en meer dan 4 liter dus 4 kg extra is niet meer te dragen...). Maar al de rest (die dus allemaal met de 4x4 aankomt) is zeer vriendelijk en een biertje en zeker een liter water kan er steeds van af, dus op deze wijze blijft het wel lukken om te zien wat ik wil zien. Morgen dus opnieuw naar de bergen met vele riviertjes dus water is alvast geen zorg . Ik heb momenteel ook geen echte `must see or must not miss`, dus eigenlijk ben ik momenteel zeer relaxed. En ze hebben hier gelukkig ook lekker craftbeer op tap (misschien is dit de reden), want sinds ik geen bier meer kocht om de avonden `te verzachten` maar schuimwijn, smaakt een goed pintje echt wel). Tot de volgende...

1. Annelies en Thijs:
    11 april 2018
    Fijn om te horen (lezen) dat alles goed blijft verlopen. De foto's zijn heel mooi, ik kon het niet laten om toch al eens te kijken (zonder Thijs, want die slaapt al), maar morgen bekijken we ze nog eens samen. Leuk om al die dieren (en landschappen) te zien. Thijs zal ook enthousiast zijn. Lentegroetjes van mij en een slapende Thijs. Geniet nog verder van al die mooie dingen.
  2. Karin:
    20 april 2018
    Hey, Edwin 🙂... Je foto's zijn prachtig en ik ben blij te horen dat het allemaal goed gaat en je veel leuke dingen op je pad krijgt! Zelf zit ik nog in Kroatie, maar morgen vlieg ik terug ... Ik moest afgelopen maandag terug vliegen, maar ik kon niet. Daarna nogal spannende tijden beleefd, want werd beroofd, ... Maar gelukkig blijf ik steeds vrolijk en kalm 😀... En ik ging zwemmen in een azuurblauwe zee vandaag ... Geniet van je dagen, he! Vele groetjes
  3. Björn De Grande:
    15 mei 2018