Great Sandy nationaal park = strand, duinen, bos en meren

5 mei 2018 - Brisbane, Australië

Hey,

Na 5 nachten grote stad Brisbane nu al serieus mijn natuurverslaving hersteld... Eerst met de bus naar Noosa waar ze een leuk nationaal park hebben naast de deur: het Noosa National Park (hoe kan je het raden). Dus nog twee nachtjes in een bed en een dagwandeling met dolfijnen en de traditionele slang die we altijd wel tegenkomen (deze keer een tree-snake). En dan richting Rainbow-Beach doorheen het Great Sandy NP section Cooloola). Niet zo goed voorbereid, want om er te geraken blijkt het een 5 daagse `great walk` te zijn van 90 km (heb altijd wel eten bij voor een extra dagje). Vijf dagen leek me wel wat lang dus ik voegde twee dagen samen, wat niet aan te raden is voor je voeten... Maar we zijn er dus wel geraakt. Eerste dag door duinen, langs het strand met mooie vergezichten een leguaan en een ... slang. Volgende dag voorbij een sand-blow (waar duinvegetatie is weggeblazen over de volledige breedte van de duinen, hier dus wel meer dan een km breed...) en tot aan een campingplaatsje naast een mooi riviertje (waar ik toch even in het water ben geweest). De derde dag (samen met vierde dag), zo`n 35 km op en neer door duinen en tropisch en eucalyptus bos. Waren eigenlijk ook de minst interessante dagen, dus buiten de protesterende voeten, al bij al dus een goede keus. Na 11 uur wandelen moesten op 10 minuten voor ik de eindbestemming bereikte, de hemelsluizen echter open, zodat ik nog in regenbroek en -vest de kampeerplaats in het donker bereikte. Het was inderdaad op deze plaats een regenwoud. Niets zo leuk om afgemat in de regen tentje op te zetten en te eten, maar zie... Na een tweetal uur is zo`n regenbui over en de volgende ochtend met een zonnetje voelt alles nog eens zo heerlijk aan (al zie je de zon niet echt in een dicht tropisch bos). De laatste dag nog langs een prachtig meer (Poona Lake, ja Raf had gelijk, `t is er prachtig, zeker om 8h30 in de ochtendzon), dan nog een tweede sand-blow voorbij en wij aangekomen in Rainbow Beach waar opnieuw een bedje, een douche, een zeezwemke en een ijsje op me wachtten. Morgen vertrek ik al opnieuw voor enkele dagen wandelen naar het Fraser-eiland. Ik hoop met het verlengde WE (hier is Laber-day op 7 mei) dat een 4x4 me wil meepikken voor een traject langs het strand (anders wordt het wel opnieuw een wat lange dag van 30 km). We zien opnieuw wel. Dus tot de volgende en geniet van de foto`s : )

1. Karin:
    5 mei 2018
    Hallo Edwin,
    Ja, ik denk ook wel dat ik de natuur boven de steden zou verkiezen, hé! Je geniet duidelijk ... en is dat het geheim? a snake a day, keeps the loneliness away? (hahaha) ... maar je voelt je blijkbaar niet eenzaam. Ik begrijp dat ... Je leert je opladen aan jezelf en aan je omgeving, als je zolang alleen op stap bent, is het niet? Wens je nog hele mooie, aangename dagen ... Groetjes vanuit een zonnig Vlaanderen
  2. Geert en kathleen:
    5 mei 2018
    mooie reisverhalen en foto's. Fijne reis nog.