Edwin opnieuw landrat

14 juni 2018 - Cairns, Australië

Hey,

Gisteren aangekomen in Cooktown, het meest noordelijk gelegen stadje langs de Oostkust van Australie. Hier eindigt dan ook mijn zeilavontuur, al was het vooral genieten. We hebben globaal goed weer gehad over het volledige traject (dat kan wel eens anders uitvallen). Na een ommetje tot Michaelmasreef (echt rif van het Great Barier Reef en dus geen eiland) met fantastisch snorkelwerk (een haai zwom onder me door) de nacht in Port Douglas doorgebracht. Eerst in de monding van de rivier maar we lagen te slecht geankerd en uiteindelijk nog versast naar een steiger in de haven in het donker. De volgende dag op `t gemak richting Low Island voor een tropisch bezoekje. De volgende dag (minst mooie dag maar met wind en dus goed zeilweer) richting Hope Island waar we twee nachten zijn gebleven. Dit was de laatste dag en met het prachtige weer was het nog eens ten volle genieten in het water en langs het rif van dit kleine eilandje. Gisteren nog een korte zeilbeurt tot hier in Cooktown. Ik mag nog twee nachten in mijn kajuit blijven (ik mocht zo lang blijven als ik wou...) maar de tropische bossen lonken. Ik zal het wel missen, de boot, Steve en Annette de booteigenaars, maar we moeten verder. Verder is dus nu opnieuw stuk zuidwaarts nog wat nationale parken bezoeken en dan landinwaarts richting Darwin. Toch nog 5 weken tijd om Annelies en Thijs daar terug `live` te zien, dus dat moet lukken.
Genieten jullie ook van de lente en voor de voetballiefhebbers zijn het nu ook gouden tijden. Ik zal hier in de natuurparken weinig televisieschermen tegenkomen en ook met de 8 uren verschil zal ik vermoedelijk niet te veel ballen zien rollen (ook Australie zit overigens in de wereldbeker, dus hopelijk blijven sportcafe`s iets langer open).